București, 20 februarie 2024. Printr-un parteneriat solid, fundamentat pe valori comune și dedicare față de comunitate, Fundația FARA, Carrefour România și Fundația Carrefour din Franța continuă cu entuziasm proiectul „Academia Carrefour. Sănătate, educație și terapie pentru copii și tineri cu dizabilități”. O etapă importantă o reprezintă lansarea unei serii extinse de materiale pentru susținerea și îmbunătățirea vieții copiilor și tinerilor cu dizabilități, pe termen lung.
Fiecare material a fost meticulos elaborat și se bazează pe experiența acumulată în domenii precum terapie, nutriție, educație și mediu și are ca scop să devină o contribuție, nu doar prin oferirea de informații, ci și prin furnizarea unor resurse tangibile și utile, care să sprijine atât persoanele cu dizabilități, cât și îngrijitorii acestora, în călătoria lor către o viață mai împlinită.
Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România
„Academia Carrefour. Sănătate, educație și terapie pentru copii și tineri cu dizabilitati, reflectă angajamentul Carrefour România de a sprijini comunitățile defavorizate și, prin promovarea nevoii de schimbare a mentalităților, de a contribui la o societate mai incluzivă, în care fiecare individ să se simtă valorizat și sprijinit. Prin această colaborare, ne dorim să oferim perspective noi, dar și să aducem bucurie persoanelor cu dizabilități, facilitându-le accesul la resurse terapeutice și educative alternative. In plus, sperăm ca această serie de materiale să devină o sursă de sprijin și inspirație pentru cei care se implică activ în viața persoanelor cu dizabilități”
Explorează beneficiile terapiei în natură asupra persoanelor cu dizabilități, oferind studii de caz concrete care evidențiază impactul pozitiv al acestei abordări.
Roxana Girip, Director Executiv, Fundația FARA.
„Rezultatele acestui proiect ne depășesc așteptările, mai ales când vedem bucuria pe chipurile beneficiarilor și implicarea unei echipe care valorifică creativitatea și devotamentul colegilor de la Carrefour România și a specialiștilor Fundației FARA. Ne dorim ca aceste rezultate să fie trainice pe viitor și de aceea vrem să aducem informații utile la îndemâna celor care le caută și care au nevoie de ele. Vom continua să facem ceea ce facem bine, să împărtășim din experiența noastră și să construim împreună o comunitate mai informată și conectată.”
Despre Academia Carrefour. Sănătate, educație şi terapie pentru copii şi tineri cu dizabilități
Lansat în 2021, Academia Carrefour. Sănătate, educație şi terapie pentru copii şi tineri cu dizabilități are până astăzi mai mult de 500 beneficiari direcți și mult mai mulți beneficiari indirecți.
Atelierele și proiectele au stimulat creativitatea copiilor și tinerilor, iar implicarea lor în activități practice precum gătitul și grădinăritul a încurajat învățarea prin experiență și a sprijinit promovarea unui stil de viață sănătos și activ. Interacțiunea în cadrul activităților de grup și terapiile creative au facilitat dezvoltarea abilităților de relaționare și motrice, iar evenimentele speciale au adus bucurie și momente de entuziasm, promovând incluziunea socială. Evenimentele publice cu specialiști și profesioniști au crescut gradul de conștientizare în comunitate cu privire la nevoile și potențialul persoanelor cu dizabilități, incluziunea comunitară, diversitatea și acceptarea. Participarea la pregătirea compostului, la atelierele de gătit și activitățile de grădinărit au un impact pozitiv asupra cultivării legumelor proaspete în grădinile proprii și acordarea unei mai mari atenții autogospodăririi.
Despre Carrefour România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro. Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați. În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete. Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.