Tulburări de pronunție
Dislalia constă în omiterea, înlocuirea, inversarea sau pronunțarea greșită a anumitor sunete.
Orice viață este un miracol
-Micul Prinț, Antoine de Saint-Exupéry
Centrul de Zi Rafael și-a deschis porțile în orașul Popești-Leordeni în anul 2018 pentru a ajuta cât mai mulți copii și tineri cu dizabilități din municipiul București și județul Ilfov. Oraș satelit al capitalei, situat la numai 9 km de municipiul București, Popești Leordeni a cunoscut o dezvoltare urbanistică fără precedent în ultimii ani, ceea ce asigură premisele consolidării unei comunități durabile și implicate.
Acesta este primul centru din orașul Popești-Leordeni care oferă gratuit servicii de recuperare și terapie. Capacitatea centrului este de 60 de copii cu dizabilități din comunitate.
Află mai multe despre Programul nostru de Terapie și RcuperareAtuul Centrului de Zi Rafael constă în pachetul de servicii oferit în mod gratuit, prin devotamentul și profesionalismul echipei de terapeuți. Centrul este o rază de speranță pentru familiile care din cauza costurilor mult prea mari nu pot susține terapia necesară copiilor. Colaborarea strânsă dintre echipa de terapeuți și părinți se reflectă în progresul copiilor.
Kinetoterapia
Exerciții și tehnici utilizate pot trata și recupera diferite afecțiuni (congenitale, neurologice, locomotorii, ortopedo-traumatice, de motricitate specială, metabolice).
Abordarea personalizată a fiecărui caz și comunicare constantă și constructivă cu membrii familiei, duc la creșterea gradului de implicare al părinților în procesul terapeutic.
Dislalia constă în omiterea, înlocuirea, inversarea sau pronunțarea greșită a anumitor sunete.
Bâlbâiala se poate observa prin dificultatea de exprimare a subiectului, manifestată prin repetarea exagerată a anumitor sunete, pauze lungi între cuvinte sau o combinație între cele două forme. Această tulburare apare și pe fondul unor emoții puternice, șocuri, traume sau stări conflictuale de lungă durată, care îi creează copilului o stare de neliniște permanentă.
Dislexia și disgrafia se manifestă la copiii de vârstă școlară și constă în incapacitatea de a învăța citirea și scrierea corectă. Această tulburare este semnalizată de către cadrul didactic care observă că elevul citește foarte lent, cu poticniri, omisiuni, inversiuni, adăugiri de litere și grafeme. Pot apărea tulburări ale lizibilității și ale laturii semantice, îngreunând astfel procesul de respectare a regulilor ortografice.
Părinții fac parte din echipa de intervenție logopedică, astfel, se pot implica în mod activ în programul de prevenție și recuperare. Pentru că intervenția terapeutică nu se termină în cabinetul logopedului, părinții sunt cei care pot susține întregul demers la domiciliu, prin continuarea aplicării exercițiilor specifice, în funcție de particularitățile afecțiunii.
Ai nevoie de ajutor?În cazul tulburărilor de mobilitate a aparatului fonoarticulator, dar și a celor de pronunție se vor recomanda exerciții de respirație și miogimnastică facială precum:
Ce ai făcut azi la școală/ grădiniță? Unde ai vrea sa mergi în vacanță? Care este jocul tău preferat? Ce poveste îți place cel mai mult?
Stimularea senzorială timpurie contribuie la dezvoltarea și funcționarea corectă a creierului. Pentru copiii cu autism, efectele benefice ale stimulării senzoriale sunt: diminuarea anxietății prin controlul nivelului de excitare senzorială, creșterea capacității de concentrare, diminuarea distractibilității, reducerea comportamentelor stereotipe și a autostimulării, creșterea gradului de socializare, îmbunătățirea comunicării și a autonomiei
2 cabinet destinate terapiei individuale
2 săli destinate terapiei de grup
2 cabinet de logopedie
2 sală de kinetoterapie
Materiale și cărți educaționale ce pot fi împrumutate acasă copiilor:
cărți ilustrate
jocuri interactive
puzzle-uri educative
De la 08.00-16.00, de Luni până Vineri, iar programările se fac în funcție de capacitatea centrului și cu respectarea cerințelor de distanțare socială în perioada de COVID-19
Echipa multidisciplinară este formată din 9 profesioniști – psihologi clinicieni, psihopedagogi, psihologi educaționali, kinetoterapeuți, asistent social, logopezi și personal administrativ, toți implicați și atenți până la cele mai mici detalii, atât în privința procesului terapeutic, cât și pentru asigurarea condițiilor de igienă și de prevenire a răspândiri bolilor, inclusiv Covid-19.
• 63% dintre copii beneficiază de cel puțin două terapii asociate (terapie individuală, terapie de grup, logopedie, kinetoterapie)
• 15% dintre copii beneficiază doar de activități de terapie individuală
• 10% dintre copii beneficiază doar de kinetoterapie
• 3% dintre copii beneficiază doar de logopedie
• 9% dintre copii beneficiază de stimulare terapeutică pentru incluziune socială
• 80% dintre copii participă la două sesiuni/săptămână
• 20% dintre copii participă la 3 – 4 sesiuni/săptămână
• aproximativ 750 de ore de terapie/lună
• cel puțin 300 sesiuni de consiliere online pentru părinți/an
• cel puțin 2-3 sesiuni de consiliere 1 la 1/săptămână
• Echipă de 7 terapeuți
• Capacitate maxim 60 de copii cu dizabilități și 60 de părinți
• Un terapeut poate lucra în medie cu 5-6 copii/zi
• Echipa de terapeuți poate desfășura în medie 180 de sesiuni de terapie/săptămână
Fundația FARA a fost pentru noi ca o salvare. Cu ajutorul terapeuților, băiatul nostru a achiziționat multe abilități, a învățat să numere, a învățat culorile, și-a corectat pronunția cuvintelor și are mai multă încredere în el. Mulțumim personalului Centrului Rafael! Fără ajutorul lor nu cred că reușeam să-l învățăm așa multe lucruri. A., mama lui E.
La început de primăvară, l-am cunoscut pe E. Un băiețel timid și foarte atașat de mămica lui. Ne-au fascinat ochii lui mari și dorința de învățare. Evoluția lui a fost dincolo de așteptările noastre, implicarea părinților – extraordinară. De la puținele achiziții stângace și cele câteva silabe, E. este acum aproape recuperat și pregătit să dea piept cu noile provocări pe care le va întâlni în grădinița de masă.
Imediat după deschiderea centrului, ne-a trecut pragul A, un copil cu o inteligență deosebită, dar cu un diagnostic greu de gestionat – tulburare opoziționist-sfidătoare. O perioadă destul de lungă, întâlnirile au fost marcate de comportamentele disruptive ale copilului. Manifestările lui erau extremă și îi puneau în pericol sănătatea. Consecvența și continuitatea aplicării terapiei comportamentale, împreună cu implicarea părinților în activitățile de acasă, au contribuit decisiv la ameliorarea conduitei. După aproape doi ani, A. iese din programul nostru și este un mândru elev în clasa pregătitoare.
Centrul Rafael este centrul în care m-am făcut mare. Aveam doar un anișor. Am învățat să merg de-a bușilea, să stau în funduleț și să merg în picioare. Mulțumesc din suflet pentru tot ajutorul dat!
– mama lui C.A
La început de ianuarie, C.A. vine la noi cu un diagnostic complex: tulburare de dezvoltare însoțită de hipotonie general și o hiperlaxitate articulară a membrelor superioare și inferioare. În acel moment, nu era capabil să facă nicio mișcare conform vârstei sale de 1 an. Respectarea programului de recuperare atât la centru, cât și acasă, a dus la o evoluție remarcabilă, A. reușind să meargă fără sprijin, să urce trepte și să treacă peste obstacole până la 15 cm. Bravo, C.A.!
Centrul de Zi Rafael
Fundația FARA
Str. Anton Pann nr 6A, Popești Leordeni,
jud. Ilfov Cod 077160
(+4)0749 495 389