
Tulburări de pronunție
Dislalia constă în omiterea, înlocuirea, inversarea sau pronunțarea greșită a anumitor sunete.
Orice viață este un miracol
-Micul Prinț, Antoine de Saint-Exupéry
Centrul de Zi Rafael și-a deschis porțile în orașul Popești-Leordeni în anul 2018 pentru a ajuta cât mai mulți copii și tineri cu dizabilități din municipiul București și județul Ilfov. Oraș satelit al capitalei, situat la numai 9 km de municipiul București, Popești Leordeni a cunoscut o dezvoltare urbanistică fără precedent în ultimii ani, ceea ce asigură premisele consolidării unei comunități durabile și implicate.
Acesta este primul centru din orașul Popești-Leordeni care oferă gratuit servicii de recuperare și terapie. Capacitatea centrului este de 60 de copii cu dizabilități din comunitate.
Află mai multe despre Programul nostru de Terapie și RcuperareAtuul Centrului de Zi Rafael constă în pachetul de servicii oferit în mod gratuit, prin devotamentul și profesionalismul echipei de terapeuți. Centrul este o rază de speranță pentru familiile care din cauza costurilor mult prea mari nu pot susține terapia necesară copiilor. Colaborarea strânsă dintre echipa de terapeuți și părinți se reflectă în progresul copiilor.
Kinetoterapia
Exerciții și tehnici utilizate pot trata și recupera diferite afecțiuni (congenitale, neurologice, locomotorii, ortopedo-traumatice, de motricitate specială, metabolice).
Abordarea personalizată a fiecărui caz și comunicare constantă și constructivă cu membrii familiei, duc la creșterea gradului de implicare al părinților în procesul terapeutic.
Dislalia constă în omiterea, înlocuirea, inversarea sau pronunțarea greșită a anumitor sunete.
Bâlbâiala se poate observa prin dificultatea de exprimare a subiectului, manifestată prin repetarea exagerată a anumitor sunete, pauze lungi între cuvinte sau o combinație între cele două forme. Această tulburare apare și pe fondul unor emoții puternice, șocuri, traume sau stări conflictuale de lungă durată, care îi creează copilului o stare de neliniște permanentă.
Dislexia și disgrafia se manifestă la copiii de vârstă școlară și constă în incapacitatea de a învăța citirea și scrierea corectă. Această tulburare este semnalizată de către cadrul didactic care observă că elevul citește foarte lent, cu poticniri, omisiuni, inversiuni, adăugiri de litere și grafeme. Pot apărea tulburări ale lizibilității și ale laturii semantice, îngreunând astfel procesul de respectare a regulilor ortografice.
Părinții fac parte din echipa de intervenție logopedică, astfel, se pot implica în mod activ în programul de prevenție și recuperare. Pentru că intervenția terapeutică nu se termină în cabinetul logopedului, părinții sunt cei care pot susține întregul demers la domiciliu, prin continuarea aplicării exercițiilor specifice, în funcție de particularitățile afecțiunii.
Ai nevoie de ajutor?În cazul tulburărilor de mobilitate a aparatului fonoarticulator, dar și a celor de pronunție se vor recomanda exerciții de respirație și miogimnastică facială precum:
Ce ai făcut azi la școală/ grădiniță? Unde ai vrea sa mergi în vacanță? Care este jocul tău preferat? Ce poveste îți place cel mai mult?
Stimularea senzorială timpurie contribuie la dezvoltarea și funcționarea corectă a creierului. Pentru copiii cu autism, efectele benefice ale stimulării senzoriale sunt: diminuarea anxietății prin controlul nivelului de excitare senzorială, creșterea capacității de concentrare, diminuarea distractibilității, reducerea comportamentelor stereotipe și a autostimulării, creșterea gradului de socializare, îmbunătățirea comunicării și a autonomiei
2 cabinet destinate terapiei individuale
2 săli destinate terapiei de grup
1 cabinet de logopedie
1 sală de kinetoterapie
1 cabinet de stimulare senzorială.
Materiale și cărți educaționale ce pot fi împrumutate acasă copiilor:
cărți ilustrate
jocuri interactive
puzzle-uri educative
De la 08.00-16.00, de Luni până Vineri, iar programările se fac în funcție de capacitatea centrului și cu respectarea cerințelor de distanțare socială în perioada de COVID-19
Echipa multidisciplinară este formată din 9 profesioniști – psihologi clinicieni, psihopedagogi, psihologi educaționali, kinetoterapeuți, asistent social, logopezi și personal administrativ, toți implicați și atenți până la cele mai mici detalii, atât în privința procesului terapeutic, cât și pentru asigurarea condițiilor de igienă și de prevenire a răspândiri bolilor, inclusiv Covid-19.
• 63% dintre copii beneficiază de cel puțin două terapii asociate (terapie individuală, terapie de grup, logopedie, kinetoterapie)
• 15% dintre copii beneficiază doar de activități de terapie individuală
• 10% dintre copii beneficiază doar de kinetoterapie
• 3% dintre copii beneficiază doar de logopedie
• 9% dintre copii beneficiază de stimulare terapeutică pentru incluziune socială
• 80% dintre copii participă la două sesiuni/săptămână
• 20% dintre copii participă la 3 – 4 sesiuni/săptămână
• aproximativ 750 de ore de terapie/lună
• cel puțin 300 sesiuni de consiliere online pentru părinți/an
• cel puțin 2-3 sesiuni de consiliere 1 la 1/săptămână
• Echipă de 7 terapeuți
• Capacitate maxim 60 de copii cu dizabilități și 60 de părinți
• Un terapeut poate lucra în medie cu 5-6 copii/zi
• Echipa de terapeuți poate desfășura în medie 180 de sesiuni de terapie/săptămână
Fundația FARA a fost pentru noi ca o salvare. Cu ajutorul terapeuților, băiatul nostru a achiziționat multe abilități, a învățat să numere, a învățat culorile, și-a corectat pronunția cuvintelor și are mai multă încredere în el. Mulțumim personalului Centrului Rafael! Fără ajutorul lor nu cred că reușeam să-l învățăm așa multe lucruri. A., mama lui E.
La început de primăvară, l-am cunoscut pe E. Un băiețel timid și foarte atașat de mămica lui. Ne-au fascinat ochii lui mari și dorința de învățare. Evoluția lui a fost dincolo de așteptările noastre, implicarea părinților – extraordinară. De la puținele achiziții stângace și cele câteva silabe, E. este acum aproape recuperat și pregătit să dea piept cu noile provocări pe care le va întâlni în grădinița de masă.
Imediat după deschiderea centrului, ne-a trecut pragul A, un copil cu o inteligență deosebită, dar cu un diagnostic greu de gestionat – tulburare opoziționist-sfidătoare. O perioadă destul de lungă, întâlnirile au fost marcate de comportamentele disruptive ale copilului. Manifestările lui erau extremă și îi puneau în pericol sănătatea. Consecvența și continuitatea aplicării terapiei comportamentale, împreună cu implicarea părinților în activitățile de acasă, au contribuit decisiv la ameliorarea conduitei. După aproape doi ani, A. iese din programul nostru și este un mândru elev în clasa pregătitoare.
Centrul Rafael este centrul în care m-am făcut mare. Aveam doar un anișor. Am învățat să merg de-a bușilea, să stau în funduleț și să merg în picioare. Mulțumesc din suflet pentru tot ajutorul dat!
– mama lui C.A
La început de ianuarie, C.A. vine la noi cu un diagnostic complex: tulburare de dezvoltare însoțită de hipotonie general și o hiperlaxitate articulară a membrelor superioare și inferioare. În acel moment, nu era capabil să facă nicio mișcare conform vârstei sale de 1 an. Respectarea programului de recuperare atât la centru, cât și acasă, a dus la o evoluție remarcabilă, A. reușind să meargă fără sprijin, să urce trepte și să treacă peste obstacole până la 15 cm. Bravo, C.A.!
Contact:
Tel. +4 0749 495 389
Email rafael@faracharity.ro
A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea Spiru Haret și Masterul de Psihologie Clinică și Intervenție Psihologică. A urmat cursul de Logopedie organizat de Asociația Logopezilor din România, precum și workshopuri de formare continuă în ,,Tulburarea specifică a citirii: evaluare și diagnostic prin metode validate științific”, ,,Dislexia, disgrafia și discalculia la copil: strategii de psihodiagnostic clinic și intervenție educațională’’. Este psiholog autonom cu drept de liberă practică din anul 2017.
Din ianuarie 2019, a ocupat postul de logoped în cadrul Centrului de zi, Terapie și Recuperare Rafael, iar din iunie 2020 ocupă postul de Program Manager.
Cred că fiecare copil are o șansă în viață. Nu există diagnostic, există suflete și merită să lupți cu toate armele pentru a aduce zâmbete pe fețele lor. Copiii sunt sursa mea de energie și mă încarc din fiecare sunet nou, din fiecare privire, din fiecare zâmbet!
A absolvit Facultatea de Psihologie și Masterul de Psihologie clinică, în urma cărora a obținut dreptul de liberă practică. A urmat cursuri de specializare și workshopuri în domeniul terapiei copiilor cu nevoi speciale, printre care cursul organizat de AITA – ,,Tehnici de analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist’’,. Este psiholog în cadrul centrului nostru din noiembrie 2018.
Este jobul meu de vis, asta mi-am dorit să fac întotdeauna, să le aduc zâmbete pe față. Si ei aduc multă fericire si împliniri înapoi.
A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației la Universitatea din București și de Masterul ,,Evaluare și intervenție psihologică in domeniul educațional’’. A urmat cursul ,,Tehnici de analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist’’, organizat de Asociația pentru Intervenție Terapeutică în Austim. Este psiholog educațional în Centrul de zi, Terapie și Recuperare din noiembrie 2019.
Povestea mea cu cei mici începe de pe vremea când eram eu copil. Încă de atunci am simțit că îmi place foarte mult să transmit copiilor mai mici lucruri pe care le știam și să îi susțin acolo unde aveau nevoie. Anii au trecut, eu am crescut, am studiat, dar mi-am dat seama că încă îmi place să interacționez cu cei mici, să îi susțin, să vin în spijinul lor. Acum, Centrul Rafael, prin joc simt că am găsit calea prin care pot veni în întâmpinarea nevoilor copiilor noștri. Astfel, de-a lungul anilor motto-ul în care am crezut și care m-a însoțit este: ,,Jocul este un copil al muncii.’’
– Wilhem Wundt
A absolvit Facultatea de Kinetoterapie și Motricitate Specială în cadrul Universității Spiru Haret, unde a urmat și Masterul – ,,Kinetoterapia în afecțiunile locomotorii’’. A absolvit în paralel mai multe cursuri: pilates, aerobic, yoga, dinamic tape, masaj terapeutic (somatic, sportiv și reflexogen). Face parte din echipa Centrului de zi, Terapie și Recuperare Rafael din februarie 2021.
Întotdeauna am fost pasionat de corpul uman, de sport și sănătate. Asta m-a determinat să urmez facultatea de kinetoterapie, unde am învățat că prin pasiunea mea îi pot ajuta pe cei de lângă mine. Activitatea în cadrul Centrului Rafael îmi dă o mare satisfacție și bucurie, datorită succesului pe care îl avem în programele de recuperare.
Alexandra a absolvit Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala in cadrul Universitatii din Bucuresti in anul 2019. Apoi a urmat masterul “Grupuri de risc si servicii sociale de suport” la aceeasi facultate. S-a alaturat echipei FARA in octombrie 2022 ca asistent social si manager al centrului Rafael din Popesti Leordeni.
Consider ca sunt o persoana complicat de simpla, intelegatoare, empatica si mereu am cautat sa vad binele in oamenii cu care am interactionat. In ultimii 2 ani am avut ocazia sa intru mai mult in “aria vulnerabila” a multor copii si acest fapt m-a facut sa realizez ca locul meu este acolo unde ii pot ajuta.
De asemenea, imi doresc sa cresc si sa evoluez in cadrul fundatiei FARA si totodata centrului Rafael. Am venit cu forte proaspete si sunt pregatita sa ma expun noilor provocari ale noului job!
Absolventă a Universității de Medicină și Farmacie “Carol Davila”, secția Balneofiziokineoterapie și recuperare medicală, specializată pe kinetoterapie. În prezent urmează programul de Recuperare-Reeducare Motrică și Somato-Funcțională, master al Universității de Educație Fizică și Sport din București. Având dreptul de liberă practică, Ioana este kinetoterapeut în Centrul de zi, Terapie și Recuperare din Martie 2023.
“Interacțiunile de tip didactic cu cei mici au început încă din timpul liceului, având norocul să urmez profilul pedagogic și să fac primii pași în prezenta carieră. Pentru mine nu s-a potrivit rolul de educator sau învățător, dar cel de kinetoterapeut mi se potrivește perfect.
Simt din partea tuturor copiilor un schimb nesfârșit de energii pozitive, fericire și iubire.
Lucrul în sala de kinetoterapie alături de mine este relaxant deoarece le ofer un spațiu sigur și călduros unde să putem împărtăși frici, temeri și probleme. De asemenea pașii către recuperare sunt voioși și siguri; adesea programul de recuperare fiind alcătuit și joacă și din exerciții. Nu putem scoate din vedere faptul că orice copil are nevoie de joacă și să experimenteze, așa că programele pe care le alcătuiesc implică și descoperire și diversificare.
Motto: “Ca să poți înflori ai nevoie să treci și prin ploaie și prin soare”.
Datorită Alexandrei, prichindeii noștri au un spațiu curat și primitor în care își pot desfășura activitățile de recuperare!
Centrul de Zi Rafael
Fundația FARA
Str. Anton Pann nr 6A, Popești Leordeni,
jud. Ilfov Cod 077160
(+4)0749 495 389