Centrul de Zi Emanuel

Împreună putem transforma imposibilul în posibil!

-Echipa Emanuel

 

Centrul Emanuel luptă pentru promovarea drepturilor copiilor cu nevoi speciale, sprijinirea lor şi a familiilor lor aflate în dificultate şi îşi propune să le ofere programe recuperatorii adecvate. În acest sens, urmărim să le stimulăm dezvoltarea ajutându-i să îşi formeze deprinderi în sfera cognitivă, motorie, a limbajului, socializării şi autonomiei, în concordanţă cu ritmul propriu, prin activităţi şi jocuri educaţionale adecvate şi prin susţinerea familiei în acordarea unei îngrijiri şi educaţii corespunzătoare.

Context

O decadă de activitate

Fundația FARA a început să lucreze în anul 2011 cu 20 de copii cu vârsta cuprinsă între 2-12 ani din orașul Suceava, diagnosticați cu autism. Copiii de vârstă școlară nu erau integrați în nici o formă de învățământ. Datorită serviciilor de recuperare și activităților educaționale, asigurate zilnic, după 1 an de zile, 50% dintre copii au fost integrați cu succes în  grădinița și școală.

În anul 2012 capacitatea centrului s-a dublat la 40 de copii, iar în 2014 Centrul de Zi Emanuel și-a deschis porțile pentru copiii cu dizabilități din județul Suceava.

Anul 2021 este an aniversar atât pentru Fundația FARA prin sărbătorirea celor 30 de ani de activitate, dar și un an marcant pentru Centrul de Zi Emanuel care sărbătorește 10 ani de activitate.

Istoric

10 ani de activitate, 300 de copii și familii sprijinite!

  • Capacitatea centrului este de 90 de locuri
  • 30 cazuri noi
  • 11 Terapeuți

2021

  • Capacitatea centrului s-a dublat de la 40 la 80 de locuri
  • 25 cazuri noi
  • 9 terapeuți

2017

  • Capacitate 60 de locuri
  • 20 cazuri noi
  • 6 terapeuți

2015

  • Deschiderea Centrului de Zi Emanuel pentru copii cu dizabilități din comunitate.
  • Continuarea și extinderea activității centrului Nazaret într-o locație nouă.
  • Capacitate 40 de locuri
  • 4 terapeuți

2014

  • Capacitate de 40 de locuri
  • 20 de cazuri noi
  • 4 terapeuți

2012

  • Deschiderea centrului Nazaret pentru copii cu tulburări din spectrul autist.
  • Capacitate 20 de locuri
  • 20 de beneficiari
  • 2 terapeuți

2011

Elemente de unicitate

Spiritualitate. Devotament. Calitate.

Echipa prin devotamentul său oferă ajutor necondiționat copiilor cu dizabilități din județul Suceava, o regiune bogată în spiritualitate, care a reprezentat dintotdeauna un izvor de credință, creație și statornicie.

Scopul  echipei multidisciplinare de profesioniști este de a oferi servicii ce pot deservi trei aspecte principale din viața unui copil cu dizabilități: recuperarea cognitiv-motor-afectivă prin terapie și recuperare, mediul familial prin servicii de asistență socială oferite familiei copilului și, nu în ultimul rând, integrarea copilului, implicit a familiei sale în viața comunității locale.

 

separator text

Ne mândrim cu fiecare serviciu de terapie și calitatea muncii noastre

Prin programul gratuit și personalizat de terapie și recuperare, răspundem nevoilor fiecărui copil pentru atingerea potențialului maxim de dezvoltare. Pachetul de servicii constă în :

  • Kinetoterapie
  • Terapie educațională
  • Logopedie
  • Stimulare cognitiv-senzorială

Kinetoterapia

promovează mișcarea prin joc. Această abordare aduce bucuria și zâmbetul copiilor prin jocuri şi exerciții distractive, care sprijină dezvoltarea firească şi creșterea performanței motorii. Educația psihomotrică asigură premisele dezvoltării armonioase a copilului. Efectele acesteia vizează în ansamblu capacitatea copilului de a-şi forma o imagine asupra corpului său, de a conștientiza echilibrul, spațiul și timpul. Copilul este pus în situații concrete care îl stimulează să găsească soluții să se descurce, scopul final fiind de fapt integrarea copilului în mediul în care se dezvoltă.

Terapia educațională

este temelia, baza de învățare și modelare a copilului cu dizabilități. Dezvoltarea copilul se face într-un mediu protejat, prin interacțiunea copil – terapeut. În cadrul terapiei de grup copilul este pregătit pentru viața în societate unde trebuie își învingă fricile, să accepte stimuli și persoane noi, să pună în practică ceea ce a învățat la terapia individuală. Prin terapia individuală copilul învață de multe ori doar teoretic cum trebuie să socializeze, să interacționeze cu cei din jur sau să cum să reacționeze la anumiți stimuli. Prin terapia de grup, copilul învață practic toate aceste lucruri, dar are nevoie de o baza pentru a-și ușura adaptarea.

Logopedia

ajută copilul să își dezvolte/corecteze vorbirea, limbajul și comunicarea, și, poate stimula încrederea în sine. Pentru  evoluție este nevoie de o colaborare constantă și asiduă între logoped, părinte și educator. S-a dovedit că logopedia are cel mai mare succes atunci când începe timpuriu, încă din stadii incipiente.

 

Terapia online

Terapia online nu trebuie privită ca o limită, ci ca o alternativă cu implicații pozitive în recuperarea copilului.

  • Asigură confortul și cost-eficiență. Părinții economisesc timp și resurse, iar copiii rămân în zona lor de confort.
  • Ușurința în monitorizarea continuă a progresului. Mediul online facilitează comunicarea directă cu mai multă ușurință și cu mai mulți membri ai familiei
  • Mediul online permite stabilirea unui program flexibil în funcție de rutina și programul fiecărui copil, dar și în funcție de disponibilitatea părinților.
  • O alianță terapeutică puternică între părinte și specialist în sprijinul recuperării copiilor.  În mediul virtual părintele devine partener activ și responsabil în procesul terapeutic.
  • O mai bună înțelegere a copiilor. Mediul online oferă specialiștilor posibilitatea să vadă copiii și în mediul lor de acasă, cum se comportă în zona lor de confort comparativ cu experiența lor în cabinet.

 

separator text

Ne mândrim cu profesionalismul echipei

Evaluarea copiilor se face prin folosirea testelor incluse în pachetul de servicii FARA. În plus, Centrul de Zi Emanuel utilizează o baterie de teste suplimentare pentru o mai bună identificare a nevoilor copiilor și eficientizarea intervenției. Aceste teste sunt: Scala Eca Bretonneau, Scala de Evaluare a Autismului Infantil Eric Schopler, Chestionar de Evaluare a Strategiilor de Învățare Smalsi.

Sprijin pentru Părinți

Dezvoltarea competențelor parentale. Creșterea gradului de informare. Cunoașterea drepturilor și formelor de sprijin. Identificarea de soluții. 90 părinți au beneficiat de aceste servicii până în prezent.

Grupuri de suport

Discuțiile în grupurile de 15 părinți sunt facilitate de 2 terapeuți. Părinții se cunosc, stabilesc relații și împărtășesc experiențele lor în lupta cu dizabilitatea, inechitatea socială și stigma.

Informații online pentru părinți

Diseminarea materialelor informative se face săptămânal pe grupul de Facebook Pentru copii. Pentru părinți. Pentru Cei din FARA.

Ghidul pentru părinți care îngrijesc copii cu dizabilități

Această resursă a fost elaborată în anul 2019, de Universitatea Ștefan cel Mare Suceava în colaborare cu alte cinci Universități din Europa. Ghidul include un caiet și o carte specială ”Dezvoltare de poduri prin comunicare în familie”. Lansarea ghidului a fost urmată de o serie de sesiuni de lucru cu 40 de părinți, în care aceștia au împărtășit poveștile lor și au discutat soluții la probleme similare.

 

Ghidul a fost distribuit unui număr de 80 de părinți

Ne mândrim cu o ofertă unică de terapii

Centrul de Zi Emanuel se diferențiază printr-o ofertă de servicii unice care îmbină inovația cu eforturilor tradiționale pentru susținerea dezvoltării copiilor în plan cognitiv-motric-emoțional.

Terapia prin înot.

Hidroterapia urmărește îmbunătățirea mobilității articulare, creșterea tonusului muscular și a forței musculare, și, creșterea încrederi în sine. Copilul se relaxează din punct de vedere fizic și psihic.

 

Anual un număr de 20 copii beneficiază de terapie prin înot ghidată de kinetoterapeuții Fundației FARA în bazinul Universității Suceava.

 

100 de copii au beneficiat de aceste servicii în perioada 2015-2019.

Terapia cu ponei și cai.

Înainte de sesiunile de terapie, copiii nu acceptau să atingă un animal. După terapie copiii mângâiau poneii, acceptau să-i călăreasca și unii chiar au lucrat exerciții de motricitate în timp ce erau călare pe ponei. Copiii pot fi desensibilizați cu ajutorul acestui tip de terapie.

 

Anual un număr de 30 de copii ghidați de kinetoterapeuții Fundației FARA beneficiază de terapia cu ponei și cai.

 

150 copii au beneficiat între anii 2016-2020 de aceste servicii de terapie prin intermediul  parteneriatului cu o ferma din apropierea municipiului Suceava.

Terapie individualizată tematică.

Art-terapie – camera are trei colțuri tematice specifice pentru pictura, lucru manual și teatru de păpuși cu joc de rol.

Științe ale naturii – camera are trei colțuri tematice specifice pentru nutriție și corpul uman, geografie și experimentele chimice, jocuri de socializare și cosmosul cu planetele.

Muzică/ meloterapia – camera are scenă și instrumente muzicale de tot felul pentru copii de diferite vârste. Există și o trupă a centrului numită Veverițele.

200 de copii au beneficiat de terapie adaptată desfășurată în camere tematice pentru art-terapie, științele naturii, și meloterapie.

Advocacy și Incluziune Socială

Incluziune Socială

80 de cadre didactice (învățători, educatori, profesori) au participat la activității de informare organizate de către echipa de terapeuți pentru integrarea copilului cu dizabilități într-o formă de învățământ.

Advocacy

Echipa de terapeuți a participat la discuții cu reprezentanții școlii și părinții colegilor de clasă ai copiilor cu dizabilități, asistați de FARA, care frecventează o formă de învățământ masă. Aceste acțiuni au avut în vedere promovarea unor atitudini și comportamente nediscriminatorii, înțelegerea  și acceptarea copiilor cu dizabilități.

Fii partener FARA

Mediu terapeutic accesibil și prielnic dezvoltării

Cabinete și săli dotate corespunzător cu materialele și echipamentele.

2 camere pentru terapie de grup

2 cabinete pentru logopedie

3 cabinete kinetoterapie

1 sala de terapie senzoriala

1 cabinet de arte combinate

1 cabinet de științe ale naturii

1 cabinet de muzica

1 camera de joaca

Biblioteca de jocuri, materiale și cărți educaționale ce pot fi împrumutate acasă copiilor.

Programul de lucru este de la 08.00-16.00, de luni până vineri.

Programările se fac în funcție de capacitatea centrului și cu respectarea cerințelor de distanțare socială în perioada de COVID-19

Echipa Terapeutică

Echipa multidisciplinară este formată din 13 profesioniști – psihologi, psihologi educaționali, kinetoterapeuți, asistent social, logopezi și personal administrativ, toți implicați și atenți până la cele mai mici detalii, atât în privința procesului terapeutic, cât și pentru asigurarea condițiilor de igienă și de prevenire a răspândiri bolilor, inclusiv Covid-19.

Diagrama echipei terapeutice

Impact

  • 10

    ani

  • 300

    de copii

  • 300

    de părinți

90 de copii trec lunar pragul Centrului de Zi Emanuel

Echipa de terapeuți are convingerea că succesul procesului terapeutic și al recuperării nu stă doar în mâinile specialiștilor ci și în determinarea părinților de a continua exercițiile acasă.

Tip de Intervenție

 

• 82% dintre copii beneficiază de cel puțin două terapii asociate (terapie individuală, terapie de grup, logopedie, kinetoterapie)

 

• 13% dintre copii beneficiază doar de activități de terapie individuală

 

• 4% dintre copii beneficiază doar de kinetoterapie

 

• 2% dintre copii beneficiază doar de logopedie

 

• 69% dintre copii beneficiază de stimulare terapeutică pentru incluziune socială

Intensitatea Intervenției

 

• 295 dintre copii participă la două sesiuni/săptămână

 

• 210 dintre copii participă la 3 – 4 sesiuni/săptămână

 

aproximativ 1200 de ore de terapie/lună

 

• 8640 sesiuni de consiliere online pentru părinți/an

 

• 50 sesiuni de consiliere față în față pentru părinți/săptămână

Capacitate și Resurse

 

Echipă de11 terapeuți

 

Capacitate maxim 90 de copii cu dizabilități și 90 de părinți

 

Un terapeut poate lucra în medie cu 5-6 copii/zi

 

Echipa de terapeuți poate desfășura în medie 300 de sesiuni de terapie/săptămână

Parteneri

În decursul celor 10 ani, Centrul de Zi, Terapie și Recuperare Emanuel a stabilit multiple relații de parteneriat și colaborare cu diverse instituții publice care au presupus activități în comun, vizite în locații diferite, muzee, grădinițe, școli, cabinete individuale de medicină a familiei, de psihologie și asistență socială, instituții de stat și private, din municipiul și județul Suceava.

EDUCAȚIE

Colegiul Petru Rareș, Suceava

Liceul cu program Sportiv, Suceava

Liceul Cuza Voda, Suceava

Școala Generală nr 11, Suceava

Centrul școlar de educație incluzivă Suceava

Universitatea Ștefan cel Mare Suceava

Școala Specială Suceava

Școala Gimnazială nr. 10 Suceava

Gradinița Specială Fălticeni

Liceul Ștefan cel Mare Suceava

ASISTENȚA SOCIALĂ, SĂNĂTATE ȘI CULTURĂ

Direcția Generală de Asistență Socială Suceava

Primăria Suceava

Muzeu de artă Ion Irimescu Fălticeni

Medic NPI Adriana Istocescu

Cursuri de Nutriție -voluntar

Cabinet stomatologie Irimia Ionut

SPONSORI

Simetryca SRL

Fly Muzic

Asociația Academia lui EDI

Claunul Bobo

Ferma Acasă în Bucovina

Povești de Succes

Iubire și Implicare

Sunt oameni pe care, dacă ești norocos, ai ocazia să-i întâlnești măcar o dată în viață. Oameni care trăiesc fiecare clipă cu bucurie. Cu speranță, liniște, iubire și răbdare. Astfel de oameni sunteți voi cei de la FARA

Ne amintim de Matei cum în primăvara anului 2015 intra în Centrul de Recuperare împreună cu mama lui. La prima vedere, părea un copil mai mic decât vârsta pe care o avea, deoarece era adus în cărucior. La vremea aceea din cauza diagnosticului, Matei prezenta o serie de probleme ce îi împiedică dezvoltarea fizică normală, cu atât mai mult cea cognitivă: slăbiciune musculară severă, reflexe absente,  dificultăți la înghițire, deformări ale membrelor, strabism, retard în dezvoltare. In urma evaluărilor și a colaborării cu familia, specialiștii Centrului Emanuel au stabilit pentru Matei un plan personalizat de intervenție, adaptat ritmului și potențialului său de dezvoltare. În prezent, Matei reușește să meargă independent, să își dezvolte limbajul, să socializeze cu ceilalți copii, să facă progrese cognitive și să aibă o viață autonomă.

Un Nou Start în Viață

Aici am găsit un umăr să plâng, o persoană mereu dispusă sa te asculte, să te ajute și să-ți dea cel mai bun sfat. Îndemn toți părinții c au copii speciali să le ofere un început în centrul dumneavoastră!

 

Matei este un băiețel de 3 ani care suferă de autism. După 6 ani de terapie, copilul este integrat cu succes la școală.”Alături de voi am găsit raspuns la multe întrebări și rezolvare la multe dificultăți în atitudinea mea ca mama. În centru inima pare să bată altfel, respiri un aer care nu te sufocă. Pentru noi ca părinți a fost colacul de salvare, iar pentru Matei a fost povestea unui nou început, un loc despre care își va aminti cu drag, mult timp de acum inainte.

Munca în Echipă

Progresele copilului meu reprezintă munca voastră, a intregii echipe, care a demonstrat entuziasm și multă răbdare. Vă sunt recunoscătoare și veți rămâne în sufletele noastre!

Vreau să mulțumesc personalului Fundației FARA pentru efortul depus, pentru profesionalismul de care au dat dovadă în toți acești ani, pentru toate activitățile în care implicați copiii și părinții, pentru ceea ce este Sebastian azi. Cu siguranță fără munca depusă de dumneavoastră nu reușeam să depășim acest moment. Vă îmbrațisez cu drag! Se semnează – O mamă!

Cine este Echipa?

Știubianu Angela Cristina

Manager Program, Asistent Social Principal

Știubianu Angela Cristina

Manager Program, Asistent Social Principal

Tel. +4 0758 543 741

Email emanuel@faracharity.ro

 

A absolvit Profilul de Asistența Socială în cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă din București și a obținut un titlu de Master în Consiliere și reintegrare psiho-socială prin probațiune, în cadrul Universități Petre Andrei Iași. A absolvit cursuri de formare profesională „Manager de proiect și” Formator”, precum și multe alte cursuri pe dezbaterea legii 272/2014 privind drepturile și obligațiile copilului.  În perioada Septembrie 2004 – 2014,  a lucrat ca asistent social-manager de caz și formator de asistenți maternali profesioniști, Serviciul Asistentă Maternală, în cadrul instituției publice Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava. Din septembrie 2014, a ocupat postul de asistent social în Centrul de Zi, Terapie și Recuperare Emanuel, Suceava și din octombrie 2019 până în prezent este manager program.

 

A obținut toate atestatele și gradele până la ultima treaptă – asistent social principal și are  atestat de liberă practică în domeniu. A desfășurat activități de voluntariat din 2003 până în prezent, în mai multe fundații din București și Suceava.

 

 Am vrut să devin asistent social ca să pot aduce un zâmbet pe chipul celor greu încercați de viață și să pot oferi sfatul potrivit, la momentul oportun, celui care are nevoie.

Ujeniuc Angela

Pedagog de recuperare

Ujeniuc Angela

Pedagog de recuperare

”Fiecare copil pe care îl întâlnesc la Centru este în primul rând copil și mai apoi are diagnostic. Eu sunt aici ca fiecare copilaș să primească un start pentru o viață pe cât posibil independentă”

A absolvit Specializarea  Asistență Socială din cadrul Facultății de Istorie și Geografie a Universității Stefan cel Mare, Suceava și deține un master cu specializarea Consiliere școlară și educație emoționala  la aceeași universitate, în cadrul Facultății  de Științe ale Educației.  În  prezent este studentă în ultimul an la Facultatea de Psihopedagogie Specială la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj Napoca. A absolvit cursul româno-olandez „Autismul – tehnici moderne de intervenție”. Lucrează  de 3 ani ca pedagog de recuperare în cadrul Centrului Emanuel, Suceava.

Fiecare copil merită un luptător-un adult care să nu renunțe niciodată la el, care să înțeleagă puterea conexiunii umane și care să insiste ca ei să devină ceea ce pot deveni.”

Rita Pierson

Țuțuianu Geanina

Terapeut Ocupațional

Țuțuianu Geanina

Terapeut Ocupațional

Tel: +4 0784 661 671

Email: tutuianugeanina@yahoo.it

A absolvit Facultatea de Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății, specializarea Terapie Ocupațională și Modulul Psihopedagogic, nivelul I din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic (D.P.P.D.) din cadrul Universității “Vasile Alecsandri” din Bacău, în anul 2021. Studiază Master în “Diagnoză și intervenție la persoanele cu cerințe speciale” în cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației.

“Imaginează-ți un perete în fața ta, cât vezi cu ochii la stânga, cât vezi cu ochii la dreapta, cât vezi cu ochii de înalt. În acel zid este o ușă, dar ușa este încuiată. Pe partea cealaltă a ușii este ceea ce face ca inima ta să fie fericită – să te joci cu copii tăi, să coși, să îți plimbi cățelul, să ai grijă de tine fără să ai nevoie de ajutor…Ar putea fi orice face o zi rea să nu mai fie atât de rea. Aceasta este ocupația ta. Unii oameni s-au născut norocoși, au cheia și pot trece de ușă toată viața lor fără nicio problemă. Alți oameni nu sunt atât de norocoși. Ei ori au pierdut cheia, ori nu au avut-o niciodată, și aceasta este munca mea, să îi ajut să treacă de acea ușă. Dacă nu pot, facem o gaură în zid și construim o ușă nouă.” (Katie MARY)

Drilea Roxana - Irina

Psiholog Clinician in supervizare

Drilea Roxana - Irina

Psiholog Clinician in supervizare

0751878313

drileairina@gmail.com

A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației in cadrul Universității Hyperion din București, ulterior urmând programul de master in Psihologie Clinică și Consiliere Psihologică la Universitatea Hyperion din București. Deține atestatul de psiholog cu drept de liberă practică in specialitatea Psihologie Clinică, pe treapta de specializare practicant in supervizare.  A participat la ”Cursul pentru terapeuți in analiza comportamentală aplicată (ABA)”– organizat de DAAL Autism Project din București. Deține diplomă in Teste Proiective – în urma cursului susținut de Confident Centrul de Training si Psihologie. A participat la 200 de ore de Dezvoltare Personală care au contribuit activ la dezvoltarea personală, permițând astfel o autocunoaștere intensivă cu efecte constructive complexe. A făcut practică in centrul ANCAAR – Asociația Națională pentru Copii și Adulți cu Autism din România, București.

Experiența sa clinică este de 3 ani ca Terapeut ABA (Applied Behavior Analysis) și de 8 luni ca Psiholog Clinician la Centrul de zi EduCare din București. Lucrează in prezent la Fundația FARA de o lună pe postul de Psiholog Clinician și face voluntariat la ISU ,,Bucovina” Suceava pe postul de Psiholog.

,,Fiecare copil e un tip de floare diferit, dar împreună, fac din lumea aceasta o grădină frumoasă.”

Mihai Daniela

Psiholog Clinician în supervizare

Mihai Daniela

Psiholog Clinician în supervizare

Tel +40748 419 860

Email mihaidaniela448@gmail.com

A absovit studii masterale, specializarea Psihologie Clinică și Psihoterapie din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. Are studii de licență, specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației. A absolvit cursul de formare profesională „Tehnici de analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist”, în cadrul  Asociației pentru Intervenție Terapeutică în Autism (AITA), București, formator Psiholog Maria Daniela Gavankar.

În anul 2018 a urmat cursul româno-olandez „Autismul.Tehnici moderne de intervenție” susținut de Tudor Mitasov.  În perioada noiembrie 2017- mai 2019  a lucrat ca psiholog în cadrul organizației ANCAAR Iași, Asociația Națională a Copiilor și Adulților cu Autism din România, iar din mai 2019 este psiholog în cadrul fundației FARA.

 

Îmi place să cred că înainte de a fi psiholog, terapeut sau specialist, sunt un om. Demersul terapeutic pe care îl propun și îl aplic împreună cu copiii și familiile acestora este bazat pe profesionalism, înțelegere, empatie și pune în prim plan binele absolut al copilului și evoluția acestuia. Copiii sunt cei care mă inspiră să fiu o adevărată sursă de sprijin, iar din relația cu ei îmi găsesc resursele pentru a le oferi un prezent mai prietenos și un viitor mai optimist.

 

Ceea ce mă motivează în meseria mea se regăsește în cuvintele: Loc pentru progres există întotdeauna indiferent de vârstă sau nivel, cu iubire și drag de oameni, împreună vom atinge culmi care acum par greu de privit!”

Filip Estera

Psiholog

Filip Estera

Psiholog

A absolvit studiile de licență, specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea A. I. Cuza din Iași. În perioada 2018-2019  a participat la cursul „Autismul- Tehnici Moderne de Intervenție”, susținut de Tudor Mitasov precum și cursul de formare ABA,  „Tehnici de analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist”. Lucrează de un an în cadrul Fundației FARA.

„Cel mai frumos lucru e să vezi un copil cum crește având bucuria ca ai putut contribui la dezvoltarea lui. Cât ai nevoie, te voi ajuta, când devii independent te voi observa!”

VIRBAN CATALINA MARIA

Logoped

VIRBAN CATALINA MARIA

Logoped

A absolvit specializarea Psihopedagogie Specială din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității București și deține un master în Terapia proceselor de comunicare din cadrul aceleași universități. Din dorința de a-i ajuta cât mai mult pe copiii cu dizabilități a urmat cursul de arte combinate și s-a specializat în terapie comportamentală aplicată în cadrul Universității Bangor din Marea Britanie. Lucrează ca psihopedagog centrul Emanuel din ianuarie 2022.

“Dacă un copil nu învață după cum predai tu, poate ar trebui să-i predai în modul în care învață el” Ignacio Estrada

 

 

 

Cearcovschi Cristina

Kinetoterapeut

Cearcovschi Cristina

Kinetoterapeut

Email cristinac50h6@yahoo.ca

Cu fiecare copil întâlnit in cadrul centrului mi-am retrăit copilăria!!!

 

Licențiata in kinetoterapie din cadrul Facultății de Educație Fizică si Sport, Universitatea Ștefan cel Mare Suceava din 2008, absolventă a studiilor de master din cadrul Universității „Vasile Alecsandri Bacău, specializarea Kinetoterapie în educare și reeducare funcțională, este preocupată de formarea continuă prin participarea la diferite congrese și cursuri de specializare. Experienta de peste  12 ani în domeniul kinetoterapiei atât pe plan național cât  și internațional. Lucrează în cadrul  Fundației FARA de 7 ani.

 

Atunci când nu mai ești copil ai murit de mult!!!– Constantin Brâncuși

Oniciuc Claudia

Kinetoterapeut

Oniciuc Claudia

Kinetoterapeut

A absolvit Facultatea de Kinetoterapie și Motricitate Specială, împreună cu Programul de Formare Psihopedagogică nivel 1 din cadrul Universității Ștefan Cel Mare din Suceava, precum și programul de Studii Universitare de Masterat, specializarea Recuperare și Reeducare Motrică și Somato-Funcțională, din cadrul Universității Naționale de Educație Fizică și Sport, București. Lucrează în cadrul Fundației FARA, ca și Kinetoterapeut din anul 2018.

,,Copiii sunt cei care ne învață ce înseamnă iubirea necondiționată, inocența și fericirea, ei sunt acei mini-super-eroi care ne ajută să fim mai buni. Am ales să practic Kinetoterapia pediatrică pentru că iubesc din tot sufletul copiii și consider că este cel mai frumos lucru din lume faptul că îi pot ajuta pe cei mici să progreseze și să se dezvolte armonios. Trăiești cu adevărat atunci când faci în fiecare zi ceea ce iubești. “

Nistor Ioana Roxana

Kinetoterapeut

Nistor Ioana Roxana

Kinetoterapeut

Tel +4 0759 628 409

Email i.semian@yahoo.com

 

A absolvit Facultatea de Educație Fizica și Sport, specializarea Kinetoterapie și motricitate specială și studiile postliceale de stat, specializarea Asistent medical generalist în anul 2015.  Deține un master în Kinetoprofilaxie, recuperare și modelare corporală la Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava. Lucrează de 4 ani în cadrul Fundației FARA, Centrul de Zi, Terapie și Recuperare Emanuel, Suceava având funcția de Kinetoterapeut

 

La fel ca și adulții, copiii au nevoie de mișcare fizică jucând un rol esențial în creșterea și dezvoltarea acestora. Ador ceea ce fac și ii învăț pe copiisă iubească mișcarea combinând exercițiile cu joaca.

 

Ilincăi Aurica

Menajeră

Ilincăi Aurica

Menajeră

Ma numesc Ilincăi Aurica, am absolvit Liceul Economic și de Drept Administrativ secția industrie ușoară. Am lucrat ca și confecționer în industria ușoară, în comerț ca și administrator, contabil și vânzător și menaj îngrijire persoane vârstnice. Sunt o persoana punctuala, sociabila, harnica, de nădejde și iubesc copiii.

Mottoul meu este: Viata e frumoasa, dar trebuie traita!

ANCA IOANA CIBEREAC

Psihopedagog

ANCA IOANA CIBEREAC

Psihopedagog

Uitam ca suntem niste particule de praf aruncate prin Univers si ca drumul spre frumos tot in groapa sfarseste. In tot acest mister care se numeste viata, avem o singura certitudine: sufletul. Este singurul pe care merita sa te bazezi. (Chris Simion)

 

A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială, din cadrul Universității din București în anul 2022. Studiază master în “Terapia limbajului și audiologie educațională” în cadrul Universității “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației.

Irimia Cristiana-Ancuța

Kinetoterapeut

Irimia Cristiana-Ancuța

Kinetoterapeut

A absolvit Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, specializarea Kinetoterapie şi Motricitate Specială în cadrul Universităţii Al. I. Cuza din Iaşi. Studii masterale în Kinetoprofilaxie, Recuperare şi Modelare Corporală, Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava. În perioada 2013- 2018 a participat la cursuri de formare continuă. În 2013 a obţinut Certificat de absolvire a modulului I a studiilor psihopedagogice , în cadrul Universităţii Al. I. Cuza din Iaşi. În aprilie 2015 a obţinut Certificat de calificare profesională -Tehnician maseur. În iunie 2015, a absolvit  cursul de inițiere Workshop Terapia 3C (certificat) organizat de Sportautism România (organizație non-guvernamentală). Deţine diplome de participare anuale la sesiunile de kinetoterapie desfăşurate de Federaţia Română a Asociaţiilor de Fizioterapie.

Are funcţia de kinetoterapeut în cadrul Fundaţie FARA din septembrie  2013.

 

Iubesc copiii precum mă iubesc pe mine. Gingăşia lor mă face mai ambiţioasă, frumuseţea lor mă face mai încrezătoare, îmbrăţisările lor mă fac mai puterică, iar bucuria din ochii lor este o împlinire pentru mine.  Nu mă văd făcând altceva decât să le fiu întotdeauna alături şi viaţa lor să le-o fac mai fericită prin munca mea.

Contact

Centrul de Zi Emanuel

Calea Unirii, nr. 11A, jud. Suceava

(+4) 0330 803 389

(+4) 0758 543 741

emanuel@faracharity.ro

Susține Programul de Terapie și Recuperare